Andra användare tittade även på

Aviseringar från Tiendeo

Jag vill få de senaste Gap katalogerna och exklusiva erbjudanden från Tiendeo i din stad

Jag vill även ha kataloger från kategorin

Privacy Policy

Andra Kläder, Skor och Accessoarer-butiker online

Gap, alla erbjudanden inom räckhåll för dina fingertoppar

Gap är ett amerikanskt klädmärke som har funnits sedan slutet av 60-talet. Gap Inc. är den största detaljhandelskedjan för kläder i USA, med tusentals butiker runt om i världen.

Lär känna Gap

Gap säljer kläder för kvinnor, mamma, barn, baby och män. Kläderna är ofta enkla och stilrena och håller hög kvalitet och ekonomiska priser. Framförallt är Gap jeans väldigt kända för sin varierande passform och hållbarhet.

I Sverige finns det inga renodlade Gap butiker. Dock kan man hitta varumärket hos en del återförsäljare, samt beställa från Gap Europa via gap.eu.

På sociala medier och på hemsidan kan man följa aktuella erbjudanden och kampanjer, samt ta del av Gaps rea och nyheter.

Gap säljer jeans, kläder och underkläder för män, kvinnor, barn och baby. Populära kategorier är bland annat GapFit och GapBody.

Gaps bakgrund

Företaget grundades 1969 av Donald Fisher och Doris F. Fisher i San Fransisco, USA.

Globalt har Gap fler än 135 000 anställda och mer än 3 100 butiker i över 55 olika länder. 2 550 av butikerna finns i USA.

Se mer på hemsidan för information om beställningar, kampanjer och Gap mode. 

Gaps miljöstrategi

Som en av världens ledande klädhandlare, inser de att de bidrar till och har möjlighet för att hantera systemiska sociala och miljömässiga utmaningar. Gap fortsätter att vara engagerade i att bidra till deras företag; möjliggör säkra, rättvisa arbetsförhållanden för människorna som tillverkar deras produkter; minimera deras påverkan på miljön; och arbeta med deras bransch för att uppnå framsteg med globala mål. De gör detta genom hantera effekter på deras ägda och drivna anläggningar och samarbetar i hela deras värdekedja och överallt regering, näringsliv och civilsamhället. Känner igen vikten av att engagera kunder och anställda, de kommunicerar också genom deras varumärken i deras arbete att bygga en mer hållbar värld.