Åhléns
Åhléns

Åhléns - Rabattkoder, erbjudanden och katalog

Hitta Åhléns i Din stad

Mest populära för Kläder, skor och accessoarer

Intressant att veta om Åhléns ...

Åhléns grundades 1899 som ett familjeföretag. Idag är kedjan ett av landets starkaste varumärken!

Lär känna Åhléns

Åhléns har ett stort fokus på att känna sina kunder. Man vill lyssna och vara öppen för dialog och agera på kundernas synpunkter för att på så sätt vinna förtroende. Man utmärker sig också på så sätt att man vill vara ett varuhus för alla. Delvis tack vare det breda sortimentet, men också på grund av rekryteringsprocesserna där man fokuserar på inkludering oavsett kön, ålder och internationell bakgrund. 

Åhlénskedjan är aktiv i sociala medier såsom Facebook, Youtube och Instagram. Man har även en kundklubb, och medlemmar kan läsa klubbmagasinet Åhléns Magasin online eller via en app och få information om Åhléns butiker och erbjudanden.


Åhléns bakgrund

Kedjan startade som ett postorderföretag i Insjön, Dalarna, år 1899. En av de första produkterna som erbjöds var en tavla av kungafamiljen. Denna gjorde succé och snart utökade man sitt sortiment. Den första katalogen erbjöd fokus på mode, skönhet och heminredning. Med uppmaningen ”Pryd hemmet!” lockades ett växande antal kunder.

År 1932 slog det första varuhuset upp sina portar, och år 1960 avvecklade man postorderverksamheten helt för att istället satsa på sina varuhus. 

Åhléns visar med kampanjen ”Gränslöst” att kläder inte har några åldersgränser.

Enligt en studie som kedjan genomfört i samarbete med Philip Warkander vid Lunds universitet har det visat sig att många upplever att de behöver klä sig annorlunda i takt med att de åldras, samt att det finns gränser för hur länge man kan använda vissa plagg. Till exempel tycker många att åldersgränsen för magtröjan är 26 år och att basebollkepsen bör läggas på hyllan vid 39 års ålder. 

Resultaten gjorde att man på Åhléns, som vill vara ett varuhus för alla, bestämde sig för att starta kampanjen ”Gränslöst”. Detta för att göra upp med åldersdiskrimineringen och samtidigt inspirera människor oavsett ålder att våga uttrycka sin stil på det sätt de vill – eftersom kläder inte har någon åldersgräns. 

Kampanjen innehåller äldre modeller, som bland annat uttrycker att talesättet att ”klä sig efter sin ålder” är skitsnack! Kampanjen går att se på Åhléns hemsida eller i videoformat på kedjans Youtubekanal.

Andra Kläder, skor och accessoarer-butiker i Din stad

Ladda ner Tiendeo appen

Följ Tiendeo

Tack vare våra cookies kan vi hela tiden förbättra Tiendeo. Genom att fortsätta surfa godkänner du användningen av dem. Visa information