Tiger of Sweden - Rabattkoder, Kataloger & Erbjudanden
Vi är på väg att publicera erbjudanden från Tiger of Sweden
Andra användare tittade också på dessa kataloger
Andra företag inom Lyxmärken
Tiger of Sweden, alla erbjudanden inom räckhåll för dina fingertoppar
Lär känna Tiger of Sweden
Tiger of Sweden är en svensk modekedja som säljer kläder, kostymer, skor, jeans, väskor och accessoarer till män och kvinnor. Design och kvalitet är i fokus, och gör Tiger of Sweden till ett av Sveriges ledande modekonfektionsföretag.
Tiger of Swedens öppettider är varierande beroende på vilken butik du besöker. I Sverige finns ett antal olika butiker, samt flera återförsäljare. Exempelvis finns de i Uppsala och Stockholm för att nämna några av dem.
På sociala medier och på hemsidan kan du följa aktuella kampanjer och erbjudanden samt ta del av deras rea. På Tiger of Sweden online finns hela sortimentet för snabba och smidig e-handel, och på Tiger of Sweden outlet delen kan man köpa varor till 30 – 60 % rabatt.
Tiger of Sweden har sedan länge skapat snygga och stilrena plagg med genomgående bra passform. Prisklasserna på produkterna är lite högre, men varorna håller väldig hög kvalitet. Några av produktkategorierna är Tiger of Sweden Jeans, Tiger of Sweden Kostym och Tiger of Sweden Skor. Alla produkterna säljs under företagets egna varumärke Tiger of Sweden.
Tiger of Swedens bakgrund
Företaget grundades 1903 i Uddevalla av skräddarna Markus Schwarzmann och Hjalmar Nordström.
Tiger of Sweden har flera anställda och finns idag på tre kontinenter och har omkring 1 200 återförsäljare världen över.
Modekedjan ägs sedan 2003 av danska IC Companys.
Tiger of Sweden vill stoppa klimatuppvärmningen
Vi måste stoppa den globala uppvärmningen. På Tiger of Sweden är de engagerade i att ta en aktiv roll i omvandlingen av modebranschen för att stödja denna sak, samtidigt som de är ödmjuka för att detta är en stor och komplicerad fråga. I deras arbete styrs de av och är engagerade i FN: s mål för hållbar utveckling 13 - Klimatåtgärd. Deras mål är att minska sitt utsläpp av växthusgaser och helt kompensera koldioxidavtrycket för deras utsläpp 1, 2 och 3 till 2025. Detta innebär att de planerar att helt kompensera utsläppen av koldioxid från våra produkter och verksamheter.
För att göra detta har de mycket arbete framför sig, inklusive att göra beräkningar, uppskattningar och tydligt ange definitionerna av deras arbete.